خط شستشوی سبزیجات

خط شستشوی سبزیجات

با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از جنبه‌‌های زندگی انسان ساده‌تر از گذشته شده و به ‌سرعت زندگی روزمره افزوده است. یکی از ماشین‌آلاتی که کاربری بسیاری دارد و توانسته است جای خوبی را برای خود پیدا کند، خط شستشوی سبزیجات، میوه جات و صیفی جات است؛ اما این ماشین چه می‌کند و چه انتظاری باید از آن داشت؟

کارخانه‌دارانی که هدف آن‌ها رساندن محصولات کشاورزی فراوری شده به دست مشتری است، به‌ خوبی از اهمیت این دستگاه مطلع هستند. اگر شما هم تازه ‌وارد این مسیر شده‌اید، باید بدانید که اصالت این ماشین‌آلات تعیین‌کننده کیفیت نهایی کار شما است؛ از این رو، در هنگام خرید بهتر است از سایت کارا ماشین بازدید کنید. با خرید از این فروشگاه می‌توانید کیفیت نهایی محصول خود را تضمین کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ابعاد مختلف این موضوع آشنا کنیم.

خط شستشوی میوه جات

خط شستشوی سبزیجات چیست؟

کارخانه‌هایی که تلاش می‌کنند میوه، سبزی و صیفی‌جات را فراوری کنند و به دست مشتری برسانند، باید قبل از هر اقدامی این محصولات را تمیز و ضدعفونی کنند. حجم بالای این مواد مانع از آن می‌شود که بتوانند از نیروی انسانی کمک بگیرند. استفاده از روش‌های سنتی برای این کار نیاز به زمان زیاد و مواد اولیه بسیاری دارد که روند کار را با اختلال مواجه می‌کند. از این رو، لازم است تا خط شستشوی سبزیجات، میوه جات و صیفی جات تهیه شود.

این ماشین‌آلات دارای ظرفیت‌های گوناگونی هستند که شما باید متناسب با حجم مواد اولیه خود مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. حجم موادی که توسط این دستگاه‌ها شسته و خشک می‌شوند، از ۳۰۰ کیلوگرم شروع شده و به ۳ تن منتهی می‌شود. می‌توانید با متخصصان سایت کارا ماشین تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

خط شستشوی صیفی جات

کاربرد خط شستشوی سبزیجات

بیشترین کاربری خط شستشوی سبزیجات، میوه جات و صیفی جات در کارخانه‌هایی است که در زمینه صنایع غذایی فعالیت دارند و از محصولات کشاورزی تازه استفاده می‌کنند. کارخانجات تولید آبمیوه، ادویه، رب یا هر نمونه‌ای از این ‌دست لازم است تا میوه و صیفی‌جات را ابتدا به ‌خوبی بشویند و خشک کنند. علاوه بر این موارد، رستوران‌ها، مزارع یا حتی سوپرمارکت‌ها هم می‌توانند با کمک این ماشین‌آلات مواد زیادی مانند گوجه‌فرنگی، لیمو، خیار یا سایر صیفی‌جات مانند کدو و بادمجان را بشویند و مورد استفاده قرار دهند.

مزایای خط شستشوی سبزیجات

مراحل کار دستگاه‌ خط شستشوی سبزیجات چگونه است؟

در این دستگاه با کمک فناوری‌های نوینی مانند آبپاشی ابتدا گرد و خاک موجود روی محصول از بین می‌رود. علاوه بر این، اگر روی مواد اولیه ناخالصی مانند گل وجود داشته باشد، نیز در همین مرحله از بین می‌رود و ظاهر محصول کمی تمیز می‌شود. پس از این مرحله، محصول اولیه برای مرحله بعدی آماده می‌شود.

در مرحله دوم دستگاه لکه‌های بسیار سخت را پاک می‌کند. این لکه‌ها به کمک یک فرچه و با مالش از بین می‌روند؛ در نتیجه، می‌توانید مطمئن باشید که این محصولات کاملاً تمیز شده‌اند. اکنون وقت آن است که محصولات وارد قسمت خشک‌کن شوند تا با کمک این فرایند از خرابی میوه و سبزیجات جلوگیری شود.

مطالب مرتبط : دستگاه درایر هیبریدی

مزایای خط شستشوی سبزیجات

اولین و مهم‌ترین مزیت خط شستشوی سبزیجات، میوه جات و صیفی جات این است که می‌تواند در زمان کم ‌حجم زیادی از مواد اولیه را بشوید و تمیز کند. در کنار آن نیز می‌توان گفت که دیگر نیازی به نیروی انسانی زیادی نیست. خستگی و سرعت پایین افراد در مقابل دستگاه می‌تواند باعث شود که عملیات به‌ کندی پیش رود.

‌از طرف دیگر، یکی از مهم‌ترین مزایای آن صرفه‌جویی در‌ میزان مصرف آب و مواد شوینده و در نهایت، خروجی بسیار مطمئن است. این ماشین‌آلات در کنار شستن محصولات آن‌ها را ضدعفونی هم می‌کنند که این می‌تواند نقطه اتکای آنان باشد.

عملکرد خط شستشوی سبزیجات

بخش‌های مختلف دستگاه را بشناسید

این دستگاه شامل یک نوار نقاله است که مواد را با خود به قسمت شستشو منتقل می‌کند. ارتفاع، عرض و سرعت این بخش قابل تنظیم است. در مرحله اول، شستشو شامل آبپاشی است که باعث می‌شود ناخالصی‌ها یا گرد و غبار روی مواد از بین برود و میوه شما تمیز و پاک شود.

میکسر غلتکی مو نیز در مرحله بعدی باعث می‌شود تا لکه‌های سخت از بین بروند و هیچ آسیبی به میوه‌ها نرسد. پس از این که از نظر ظاهر میوه‌ها و سبزیجات پاک‌سازی شدند، نوبت به ضدعفونی‌کردن آن‌ها می‌رسد. نوار نقاله این محصولات را به حوضچه‌ای منتقل می‌کند که شامل آب و مواد ضدعفونی‌کننده است. به ‌این ‌ترتیب، محصولات شما از همه جهت شسته و پاک می‌شوند، سپس میوه به بخش نهایی یعنی قسمت خشک‌کن می‌رود تا با کمک جریان هوا آب اضافی آن گرفته شود.

از مزایای این خط مطلع هستید؟

این تجهیزات خدمات زیادی را به شما ارائه می‌دهند. این خدمات از شستشو و پاک‌ کردن میوه و سبزی تا خشک ‌کردن آن‌ها ادامه دارد و می‌تواند بخش اعظمی از نیازهای شما را در کمترین زمان برطرف کند. از طرفی، نیازی به نیروی کار بسیار زیادی ندارید و تنها با یک یا دو اپراتور می‌توانید این خط را مدیریت کنید. همه عملیات بدون دخالت دست و به ‌صورت بهداشتی انجام می‌شود.

این دستگاه‌ها می‌توانند رسوبات را از آب جدا می‌کنند و در مصرف آب صرفه‌جویی شایانی داشته باشند. در واقع، آب پس از تصفیه دوباره به چرخه شست‌وشو باز می‌گردد و به‌ این ‌ترتیب، می‌توانید از آن دوباره استفاده کنید. این خطوط دوستداران محیط‌زیست هستند و انرژی بسیار کمی برای عملکرد خود نیاز دارند. با این ‌وجود، مهم‌ترین نکته سرعت بالای عملکرد آن‌ها برای حجم زیاد محصولات بدون آسیب رساندن به آن‌ها محسوب می‌شود.

کلام پایانی

کارخانه‌های تولید محصولات غذایی مانند آبمیوه، رب یا ادویه و همچنین رستوران‌های بسیار بزرگ با معضلی به نام شستن مواد اولیه یا محصولات کشاورزی مانند گوجه، خیار، بادمجان، کدو، فلفل یا میوه‌ها روبه‌رو هستند. کارا ماشین محصولی را با نام خط شستشوی سبزیجات، میوه جات و صیفی جات  در اختیار این عزیزان قرار می‌دهد که می‌تواند در کم‌ترین زمان، بیشترین حجم را بشوید، ضدعفونی کند و به طور خشک شده تحویل دهد. برای تهیه آن بهتر است با مشاوران این مجموعه مشورت کرده و سپس بهترین گزینه را خریداری کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.