دستگاه آنالیز شیر

دستگاه آنالیز شیر

سلامت شما چقدر برایتان اهمیت دارد و تا چه حد به مواد غذایی که می‌خورید دقت می‌کنید؟ درست است که همیشه شنیده‌ایم شیر برای سلامتی مفید است؛ اما بهتر است بدانید هر جرعه شیری که می‌نوشید حاوی چه موادی با چه مقداری است. این باعث می‌شود تا بتوانید برای تضمین سلامتی خود گام‌های مؤثرتری را بردارید. این کار وظیفه اصلی دستگاه آنالیز شیر  است که به شما در حفظ سلامتی کمک می‌کند.

اگر شما نیز  فروشنده محصولات لبنی هستید، بهتر است به سلامت مشتریان خود احترام بگذارید و سعی کنید تا به آنان در حفظ این امر مهم کمک کنید. برای این کار لازم است تا به مشتریان خود نشان دهید که هر لیوان شیری که از شما تهیه می‌کنند علاوه بر چربی چه موارد دیگری را نیز با خود دارند. گام اول و البته مهم این است که دستگاه خود را از محلی تهیه کنید که تجهیزاتی با کیفیت و کارا در اختیار شما قرار دهند. ما کارا ماشین را به شما معرفی می‌کنیم.

نحوه عملکرد دستگاه آنالیز شیر

از دستگاه آنالیز شیر بیشتر بدانید

شیرها حاوی مقادیر متنوعی از موادی هستند که می‌تواند بر سلامت شما تاثیر بگذارد؛ به همین دلیل لازم است تا بدانید آنچه می‌نوشید چه موادی را با چه مقادیری شامل می‌شود. دستگاه آنالیز شیر به شما کمک می‌کند تا بتوانید میزان چربی یا FAT، مواد جامد بدون چربی یا SNF، پروتئین، لاکتوز، میزان آب موجود، pH، مواد جامد و مواردی اینچنینی را به دست آورید.

برای نتیجه‌گیری بهتر از این دستگاه لازم است تا در زمان دوشیدن شیر، جمع‌آوری و پس از پردازش نیز مقادیر را مشخص کنید تا بتوانید بهترین نتیجه و کیفیت را به مشتریان خود تحویل دهید. این دستگاه به نحوی طراحی و تولید شده است که می‌تواند این پارامترها را با سرعت و کیفیتی بی‌نظیر محاسبه کرده و به‌صورت اعداد و درصدهای قابل‌فهم به شما ارائه دهد.

از تنوع این دستگاه‌ آنالایزر شیر چه می‌دانید؟

دستگاه‌هایی که با عنوان دستگاه آنالیز شیر در بازار موجود هستند بر اساس کارایی و نحوه پردازش اطلاعات دارای طبقه‌بندی‌های مختلفی هستند که هرکدام خصوصیات و ویژگی‌های خاص خود را دارند. بسته به محل پردازش یا نیازی که دارید می‌توانید هرکدام از این دستگاه‌ها که مناسب­تر است را انتخاب کنید.

دتگاه آنالایزر شیر مادون‌قرمز

کارایی و طبقه‌بندی دستگاه آنالایزر شیر

یکی از انواع طبقه‌بندی این دستگاه بر اساس کارایی آن است. در واقع این که شما در چه شرایطی قرار است شیر موردنظر خود را پردازش کنید، یکی از مواردی است که باعث می‌شود تا مجبور باشید یکی از این دو نوع را انتخاب کنید:

  • دستگاه قابل‌حمل: گاه نیاز است تا شما شیر را در محل دوشیدن و جمع‌آوری مورد پردازش قرار دهید؛ به همین دلیل بهتر است از دستگاه‌های قابل‌حمل استفاده کنید تا بتوانید آن را با خود به مزارع و گاوداری موردنظر خود ببرید. این دستگاه کوچک است و تنها با یک لیوان شیر نیز می‌تواند مقادیر را به دست آورده و آن را در اختیار شما قرار دهد.
  • دستگاه آزمایشگاهی: این دستگاه‌ها بسیار بزرگ هستند و دیگر به شما امکان جابه‌جایی را نمی‌دهند. شما این دستگاه را در محل پردازش شیر قرار می‌دهید و شیری را با آن مورد بررسی قرار می‌دهید که عملیات لازم را بر روی آن انجام داده‌اید و اکنون می‌خواهید نتیجه را بررسی کنید.

مطلب پیشنهادی : هموژنایزر

روش آنالیز شیر و انواع دستگاه آنالایزر شیر

دستگاه آنالیز شیر بر اساس روشی که شما قرار است شیر را تجزیه‌وتحلیل کنید نیز به دو دسته کلی تقسیم می‌شود. براین‌اساس نیز این دستگاه در دوطبقه جای می‌گیرد که عبارت هستند از:

  • دستگاه مادون‌قرمز: در دستگاه‌های مادون‌قرمز باید از یک منبع نور، نوری با انواع طیف‌های مختلف به محصول بتابانید. کدها با کمک دستگاه تداخل‌سنج باید تغییر پیدا کنند و پس از عبور از محصول موردنظر به کامپیوتر وارد شده تا پردازش دقیق انجام شود. این روش نسبت به روش اولتراسوند نیاز به زمان بیشتری دارد؛ اما دقت بالاتری دارد و اغلب جزو دستگاه‌های آزمایشگاهی محسوب می‌شود.
  • دستگاه اولتراسونیک: در روش اولتراسوند امواج صوتی که دارای فرکانس بسیار بالایی هستند می‌توانند نیروی بین مولکولی را بررسی کرده و آن را تجزیه‌وتحلیل کنند. میزان فشردگی و فشار نوسانی که در آرایش مولکولی وجود دارد سیگنال‌های ارسالی تجزیه‌وتحلیل می‌شوند. بسته به اینکه شما این تجهیزات را از کجا تهیه می‌کنید ممکن است کیفیت دستگاه شما نیز متغیر باشد. کاراماشین تضمین می‌کند محصولی به دست شما برساند که تمام استانداردهای لازم را دارا باشد.

دستگاه قابل حمل آنالایزر شیر

قطعات تشکیل دهنده دستگاه آنالایزر شیر

این دستگاه از قطعات مختلفی تشکیل شده است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید در بهترین حالت شیر را تجزیه‌وتحلیل کنید. هرکدام از این قطعات وظیفه خاصی دارند و برای مورد خاصی طراحی شده‌اند. یکی از این قطعات نمایشگری است که بر روی دستگاه قرار دارد و اطلاعات دستگاه را به شما نمایش می‌دهد. علاوه بر این، این دستگاه‌ها مجهز به یک چاپگر هستند که نتایج حاصله را در نهایت برای شما پرینت گرفته و در اختیارتان قرار می‌دهند.

صفحه کلیدی که بر روی این دستگاه است امکان می‌دهد از بین گزینه‌ها انتخاب کنید و عملیات موردنظر خود را برگزینید. انتخاب این‌که شیر درون دستگاه، چه نوع شیری است با کمک همین دکمه انجام می‌شود. شیر گاو، گوسفند، بز یا هر نوع دیگری از شیر را در همین نقطه باید انتخاب کنید. دستگاه دارای لوله‌ای است که درون لیوان محتوی شیر قرار می‌گیرد و بخش دیگر محلی است که شیر را درون خود نگه می‌دارد. سپس شیر پردازش شده و نتیجه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.