دستگاه بسته‌بندی افقی

دستگاه بسته‌بندی افقی

دستگاه‌های بسته‌بندی در صنایع امروزی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. این محصولات به دسته‌ها و انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. دستگاه بسته‌بندی افقی از محبوب‌ترین دستگاه‌های بسته‌بندی به شمار می‌آید که دارای مزایای مختلفی همچون توان مصرفی پایین است.

دلیل نام‌گذاری این دستگاه‌های بسته بندی با نام دستگاه افقی یا horizontal، ساختار کلی این محصول است. دستگاه‌هایی که به صورت افقی فرایند بسته‌بندی را انجام می‌دهند، معمولاً جهت بسته‌بندی مایعات یا ظروفی که باید به‌ وسیله مایعات خاصی پر شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. ارتفاع کلی این دستگاه‌ها بسیار متغیر است، به نحوی که بعضی از دستگاه‌های بسته‌بندی افقی ارتفاعی پنج متری و برخی دیگر ارتفاعی هشت متری دارند.

میزان ظرفیت کلی این دستگاه‌های بسته‌بندی با توجه به توانایی آ‌ن‌ها در تکمیل فرایند بسته‌بندی در هر دقیقه محاسبه می‌شود. در این متن قصد داریم شما عزیزان را با این دستگاه‌های قدرتمند که کارایی فراوانی نیز دارند، آشنا کنیم؛ پس با کارا ماشین همراه باشید.

دستگاه‌ بسته‌بندی افقی

چرا باید از دستگاه‌های بسته‌بندی افقی استفاده کرد؟

دستگاه بسته‌بندی افقی که به آن دستگاه پیلوپک نیز گفته مي‌شود، می‌تواند با سرعت بی‌نظیر حدود صد عدد در دقیقه محصولات مختلف را بسته‌بندی کند. این دستگاه‌ها در مواردی به کار می‌روند که بسته‌بندی محصولات باید به شکل بالشی یا افقی انجام شود.

در این روش بسته‌بندی، محصولات نه به طور جمعی، بلکه به صورت واحدی بسته‌بندی می‌شوند. مزیت این روش بسته‌بندی در آن است که هر گونه اختلالی در جلد محصولات وجود داشته باشد، موجب متوقف شدن کل فرایند بسته‌بندی نمی‌شود. پیش از قرارگیری محصولات در جعبه‌های مد نظر باید چندین اپراتور انسانی آن‌ها را به ترتیب صحیح بچینند؛ زیرا دستگاه‌های مربوطه معمولاً فاقد این ویژگی‌ هستند و نمی‌توانند چیدن محصولات را به صورت هم‌ زمان انجام دهند.

با این حال، این امر را نباید یک ضعف دانست؛ زیرا چینش محصولاتی مانند نان، ساندویچ، بیسکویت و … به‌ وسیله دستگاه بسته‌بندی موجب خرد شدن آن‌ها می‌شود. تفاوتی ندارد که مرکز صنعتی مد نظر چه میزان محصول تولید می‌کند؛ زیرا دستگاه‌های افقی چه در کارگاه‌های کوچک و چه در کارگاه‌های بزرگ یک ضرورت به شمار می‌آیند.

میزان مصرف انرژی این دستگاه‌ها نیز در مقایسه با مزایای که به شما ارائه می‌کنند بسیار ناچیز است؛ بنابراین با خرید یک دستگاه بسته‌بندی افقی نه ‌تنها در هزینه‌های مربوط به انرژی صرفه‌جویی می‌کنید، بلکه سرعت کلی بسته‌بندی نیز افزایش می‌يابد.

از دستگاه‌های بسته‌بندی افقی در چه مواردی استفاده می‌شود؟

بهترین شرایط استفاده از دستگاه بسته‌بندی افقی مواردی است که چندین قطعه از یک محصول باید در یک جعبه قرار بگیرند. برای مثال؛ این دستگاه‌های بسته‌بندی گزینه‌ای عالی برای بسته‌بندی قطعات خودرو به شمار می‌آیند؛ زیرا معمولاً در بسته‌بندی این موارد چندین قطعه مانند پیچ، واشر و … به همراه بخش اصلی در درون جعبه قرار می‌‌گیرند.

از دستگاه‌های بسته‌بندی افقی در کارگاه‌های ساخت لوازم‌ تحریر، ماکارونی، شکلات، صابون، شامپو و … نیز استفاده می‌شود، البته به طبع، اندازه و ظرفیت کلی دستگاه بسته‌بندی مربوطه باید با نوع محصول هماهنگ باشد. برای مثال؛ نمی‌توان از دستگاه مخصوص بسته‌بندی ماکارونی جهت بسته‌بندی لوازم‌ تحریر استفاده کرد.

مهم‌ترین بخش دستگاه‌های بسته‌بندی افقی چه چیزی است؟

اصلی‌ترین بخش یک دستگاه بسته‌بندی افقی نوار نقاله آن است. نوار نقاله به نوار گفته می‌شود که وظیفه انتقال جعبه‌های تعیین شده را بر عهده دارد. در صورت وقوع مشکل برای نوار نقاله، دستگاه بسته‌بندی به صورت خودکار از کار می‌افتد تا در روند تولید محصول اختلالی ایجاد نشود.

سیستم موسوم به دوخت و برش نیز از مهم‌ترین بخش‌های یک دستگاه بسته‌بندی افقی به شمار می‌آید. این بخش وظیفه دارد تا پس از پر کردن جعبه محصول با کمک چسب‌های نواری روی جعبه را بپوشاند، البته برای مواردی همچون تجهیزات پزشکی، نان و … به‌ جای چسب از موادی استفاده می‌شود که کاملاً بهداشتی هستند.

سته‌بندی افقی

فک دوخت محصول در دستگاه‌های بسته‌بندی افقی به چه معنا است؟

در هنگام بسته‌بندی برخی از محصولات به‌ وسیله دستگاه بسته‌بندی افقی به خصوص مواردی همچون کیک‌ها، بستی‌ها و … از تکنولوژی فک دوخت بهره گرفته می‌شود. عملکرد این بخش به این صورت است که پس از قرارگیری محصول روی نوار نقاله، رول بسته‌بندی دور تا دور آن را می‌گیرد.

در گام بعدی،‌ یک دستگاه ویژه به نام فک دوخت فرایند جای‌گذاری محصول در درون رول را به پایان می‌رساند. فک دوخت یک قطعه ماژولار محسوب می‌شود. در واقع، حتی هنگام خراب شدن این بخش مشکل خاصی برای کل دستگاه به وجود نمی‌آید و تنها باید فک قبلی تعویض شود.

انواع مختلف دستگاه‌

به طور کلی، دستگاه‌های بسته‌بندی دارای مدل‌های مختلفی هستند. این مدل‌ها معمولاً بر اساس ظرفیت و همچنین ابعاد کلی دستگاه‌ها طبقه‌بندی می‌شوند. مهم‌ترین مدل‌های دستگاه بسته‌بندی افقی را می‌توان دستگاه دارای فتوسل و بدون فتوسل دانست.

دستگاه‌های فتوسل دستگاه‌هایی هستند که برای بسته‌بندی محصول نیازمند رول‌های چاپی هستند و کاربر می‌تواند بر اساس نیاز خود نحوه قرارگیری محصول در درون بسته‌بندی و همچنین سایز رول نهایی را تعیین کند. این در حالی است که دستگاه‌های بدون فتوسل از چنین قابلیتی بهره نمی‌برند.

در واقع، دستگاه‌های بدون فتوسل نوع ساده‌تر دستگاه‌های بسته‌بندی افقی به شمار می‌آيند که در درون آن‌ها از رول‌های موسوم به نام رول رگباری استفاده می‌شود. اگرچه این دستگاه‌ها سرعت بسیار بیشتری نسبت به دستگاه‌های دارای فتوسل دارند،‌ اما به طبع، نمی‌توان از آن‌ها برای بسته‌بندی‌هایی که دارای جزئیات خاصی هستند، استفاده کرد.

هر دو مدل دستگاه‌‌های بسته‌بندی افقی فتوسل و بدون فتوسل از بدنه‌های استیل ضد زنگ ساخته می‌شوند. این بدنه‌ها بهداشتی هستند و پاک‌سازی آن‌ها نیز به‌ راحتی صورت می‌گیرد. بعضی از مدل‌های دستگاه بسته‌بندی افقی دارای تاریخ‌زن و جت پرینتر هستند، البته شما می‌‌توانید پس از خرید این قطعات را به صورت جداگانه تهیه کنید. مجموعه کارا ماشین یکی از مراکز معتبر در این زمینه است که انواع مختلف این محصول را با قیمت مناسب و تجهیزات جانبی به فروش می‌‎رساند.

دستگاه‌های بسته‌بندی افقی مخصوص کیک

خرید دستگاه بسته‌بندی افقی

دستگاه‌های بسته‌بندی افقی دارای مزایای بی‌نظیری هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به ‌سرعت بالا و ظرفیت مناسب آن‌ها اشاره کرد. از دستگاه‌های بسته‌بندی افقی می‌توان جهت بسته‌بندی کلیه محصولات جامد و مایع کمک گرفت. نکته جالب در مورد این دستگاه‌ها، قیمت مناسب آن‌ها است به نحوی که هر کاربری می‌تواند با بودجه‌ای نسبتاً کم آن‌ها را خریداری کند.

کارا ماشین به‌ عنوان برترین عرضه‌کننده محصولات صنعتی در کشور، مفتخر است که بهترین مدل‌های دستگاه بسته‌بندی افقی را با نازل‌ترین قیمت ممکن در اختیار شما عزیزان قرار دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.