دستگاه پر کن ریلی

دستگاه پر کن ریلی

امروزه بسیاری از محصولات تجاری در بسته‌بندی‌های پلاستیکی عرضه می‌شوند. فرایند پر کردن مایعات یا جامدات موجود در این بسته‌بندی‌ها توسط دستگاه پر کن انجام می‌گیرد. دستگاه پر کن یا فیلر از مهم‌ترین محصولات موجود در صنعت بسته‌بندی محسوب می‌‌شود؛ زیرا فرایند پر کردن جعبه‌های مختلف یا بطری‌های نوشیدنی بدون چنین دستگاهی به ‌شدت زمان‌بر است.

از دستگاه‌های پر کن در صنایع مختلفی استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به صنعت کشاورزی اشاره کرد. علاوه بر این، شما می‌توانید از دستگاه‌های پر کن برای پر کردن میزان خاصی از محصولات جامد مانند محصولاتی که شکل گرانول یا پودر دارند، نیز بهره بگیرید.

تفاوتی ندارد که مایعات مد نظر شما چه نوع غلظت یا اسیدیته‌ای داشته باشند؛ زیرا با کمک ماشین‌های پر کن می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن مایعات دلخواه خود را به بطری‌های مخصوص بسته‌بندی وارد کنید. اگر قصد خرید یک دستگاه مخصوص پر کن را دارید و یا در این زمینه کنجکاو هستید، ادامه متن را  از دست ندهید.

چرا باید از دستگاه‌های پر کن استفاده کنیم؟

کلیه صنایعی که در زمینه تولید مواد خوراکی مشغول به کار هستند، از دستگاه پر کن استفاده می‌کنند. علاوه بر این، دستگاه‌های پر کن را می‌توان در صنایع مهمی همچون داروسازی برای پر کردن شیشه‌های مربوط به شربت نیز مشاهده کرد. تفاوتی ندارد که محصول مد نظر شما یک شیشه عطر باشد یا یک کیسه از کود شیمیایی؛ زیرا در هر صورت برای پر کردن بسته‌بندی مربوطه از یک دستگاه پر کن استفاده می‌شود.

بهره‌‌گیری از دستگاه‌های پر کن در صنایع امروزه یک امر ضروری محسوب می‌شود؛ زیرا در غیر این صورت، پر کردن هر واحد از محصولات تولیدی باید توسط نیروهای انسانی انجام گیرد. به طبع، این امر نه ‌تنها موجب افزایش هزینه‌های کلی تولید می‌شود و مجبور به استخدام طیف عظیمی از نیروی انسانی می‌شوید، بلکه محصول نهایی نیز دارای کیفیت مناسبی نخواهد بود.

علت این امر را می‌توان به‌ دقت دستگاه‌های پر کن در زمینه بسته‌بندی محصولات مرتبط دانست. این دستگاه‌ها را می‌توان به نحوی برنامه‌ریزی کرد که برای مثال؛ در یک بطری آب ‌معدنی تنها 50 میلی‌لیتر آب ریخته شود. این در حالی است که نیروی انسانی چنین دقتی ندارد و تنظیم دقیق سطح محصولات با کمک نیروی انسانی غیر ممکن است.

دستگاه‌های پر کن طراحی ساده،

مدل‌های مختلف دستگاه‌های پرکن

همانند اکثر محصولات موجود در صنعت بسته‌بندی، دستگاه پر کن نیز انواع مختلفی دارد. به علت وجود همین تنوع، بسیاری از کاربران در هنگام انتخاب محصول صحیح دچار سردرگمی می‌شوند. مجموعه‌های مختلفی از جمله شرکت کارا ماشین نسبت به ارائه و عرضه این دستگاه اقدام می‌کنند. کارا ماشین با تنوع گسترده و قیمت مناسب بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه‌های پر کن را به مشتریان خود ارائه می‌دهد و کارشناسان این مجموعه آن‌ها را در انتخاب مدل مناسب راهنمایی می‌کند. در این بخش به مهم‌ترین مدل‌های دستگاه‌های پر کن می‌پردازیم تا انتخاب درستی داشته باشید.

دستگاه‌های پر کن مخصوص جامدات

این دستگاه‌ها دارای یک ریل خاص هستند. روی این ریل رول مخصوص بسته‌بندی قرار می‌گیرد و سپس طی یک فرایند خاص هوای فشرده به درون رول فرستاده می‌شود تا فضا برای قرار دادن جامدات تولیدی باز شود. این نوع دستگاه‌ها به صورت کاملاً خودکار عمل می‌کنند و اپراتور فقط باید در صورت اتمام رول، یک رول جدید را روی دستگاه قرار دهد.

دستگاه پر کردن جامدات از محبوبیت بالایی برخوردار است. دلیل این محبوبیت را می‌توان به امکان جابه‌جایی آن‌ها مرتبط دانست. این دستگاه‌ها معمولاً دارای یک سری چرخ هستند که حمل‌ و نقل آن‌ها را بسیار راحت می‌کند.

دستگاه‌های پر کن مخصوص مایعات

به‌ جرئت می‌توان گفت، هر بطری نوشیدنی، آرایشی و بهداشتی،‌ دارویی و … که در بازار وجود دارد، توسط یک دستگاه پر کن مخصوص مایعات بسته‌بندی شده است. این دستگاه‌ها ساختار متفاوتی نسبت به دستگاه‌های پر کن جامدات دارند؛ زیرا کارایی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

دستگاه‌های پر کن مایعات از رول بسته‌بندی استفاده نمی‌کنند، بلکه بطری‌های مد نظر توسط بازوهای مکانیکی از محل تعیین شده برداشته می‌شوند و روی ریل دستگاه قرار می‌گیرند. دستگاه به صورت خودکار هر بطری را تشخیص می‌دهد و سپس نسبت به پر کردن درون بطری اقدام می‌‌کند. نکته جالب اینجا است که دستگاه‌های پیشرفته پر کن مایعات در صورت تشخیص بطری آسیب‌ دیده، آن را از ریل خارج می‌کنند.

این امکان برای اپراتور وجود دارد که با استفاده از کنترل پنل قرار گرفته روی دستگاه، در هر زمانی فرایند پر کردن بطری را متوقف کند یا میزان مایعی را که باید وارد بطری‌ها شود، تغییر دهد، بدون این که نیاز باشد روند تولید متوقف شود.

مهم‌ترین مزیت این دستگاه‌ها را می‌توان عدم محدودیت در زمینه مایعات تولیدی دانست. شما می‌توانید از این دستگاه‌ها برای پر کردن بطری‌های مخصوص غلیظ‌ترین مایعات یا حتی مایعاتی با ویسکوزیته بالا نیز استفاده کنید.

دستگاه‌ پر کن

مهم‌ترین قطعات یک دستگاه پر کن

یک دستگاه پر کن از قطعات مختلفی ساخته شده است که هر یک از آن‌ها دارای عملکرد خاصی هستند. اصلی‌ترین قطعه این محصول را می‌توان سنسور تشخیص بسته‌بندی دانست. این سنسورها دقت بالایی دارند تا بتوانند سرعت کلی فرایند بسته‌بندی را افزایش دهند. در واقع، همین سنسور بطری‌ها را از نظر سایز بررسی می‌‌کند تا مشکلی از لحاظ پر کردن محصول وجود نداشته باشد.

در دستگاه‌های پر کن مخصوص مایعات از یک پمپ خاص نیز استفاده می‌شود. این پمپ وظیفه انتقال مایعات به درون بطری‌ها را برعهده دارد و به همین دلیل، باید قدرت بالایی داشته باشد. پر کن‌های مایعات از قطعه دیگری به نام نازل بهره می‌برند که وظیفه ایجاد خلأ در درون بطری‌های موجود روی ریل را برعهده دارد.

سیستم کنترل تمامی دستگاه‌های پر کن، سیستم پی‌ال‌سی نام دارد. این سیستم به اپراتور اجازه برنامه‌ریزی یا programming را می‌دهد. در صورت وقوع اختلال در سیستم پی‌ال‌سی، دستگاه پر کن مد نظر به صورت خودکار فرایند تولید را متوقف می‌کند تا به مشکل رسیدگی شود.

خرید دستگاه پر کن ریلی

خرید دستگاه پر کن

امروزه دستگاه‌های پر کن به یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین دستگاه‌های صنعتی تبدیل شده‌اند. قیمت مقرون ‌به ‌صرفه آن‌ها موجب شده است که بسیاری از کارفرمایان و مدیران صنعتی از این دستگاه‌ها در روند بسته‌بندی محصولات مد نظر خود استفاده کنند. دستگاه‌های پر کن موجب کاهش نیاز کلی فرایند تولید به نیروهای انسانی می‌شوند؛ زیرا این دستگاه‌ها دارای قابلیت برنامه‌ریزی هستند.

از دیگر مزایای دستگاه پر کن می‌توان به تنوع در ابعاد و اندازه‌های این محصول اشاره کرد. تفاوتی ندارد که محصول تولیدی شما چه ویژگی‌ شیمیایی خاصی دارد، به طور کلی، با استفاده از دستگاه مخصوص پر کن می‌توانید فرایند بسته‌بندی محصولات را تسریع کنید. برای خرید و تهیه این دستگاه و سایر دستگاه های صنعتی چون دستگاه اکسترودر، اوواش و… کافی است که با مجموعه معتبر کارا ماشین تماس بگیرید و از کارشناسان این مجموعه برای انتخاب درست راهنمایی بخواهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.