دستگاه شیرینگ پک

دستگاه شیرینگ پک

حتماً شما هم ‌بارها با دو جین آب‌معدنی یا محصولات دیگری روبه‌رو شده‌اید که به کمک یک پلاستیک بسته‌بندی و محکم شده‌اند. این روکش‌ها که از جنس پلیمر هستند می‌توانند محصول موردنظر را در مقابل ضربه مقاوم کرده و در کنار یکدیگر ثابت نگه دارند. البته برای این روش باید از ماشین‌آلاتی به نام دستگاه شیرینگ پک استفاده کرد.

اگر شما نیاز به دستگاهی دارید که بتوانید محصول موردنظر خود را بسته‌بندی کنید، باید این دستگاه را از شرکت معتبری خریداری کنید تا مطمئن باشید نمونه با کیفیتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. با ما باشید تا با این دستگاه و معتبرترین فروشگاه در این زمینه آشنا شوید.

عملکرد شیرینگ پک

شیرینگ و همه چیزی که باید در زمینه آن بدانید

شیرینگ یا shrink wrap همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، نوعی پلاستیک پلیمری است که مانند روکشی مستحکم محصول موردنظر شما را در کنار یکدیگر به‌صورت ثابت نگه می‌دارد. آنچه باعث می‌شود تا این پوشش به شکلی که شما دوست دارید منقبض شود ‌و زوایای مختلف را بپوشاند، گرما است. اغلب برای بسته‌بندی با ابعاد کمتر، از تفنگ‌های حرارتی دستی استفاده می‌کنند؛ اما بسته‌بندی در حجم و ابعاد زیاد باید به کمک دستگاه شیرینگ پک انجام شود.

این پلاستیک به گرما حساس است و درصورتی‌که مستقیم در مقابل حرارت قرار گیرد جمع شده و به محموله‌ای که دور آن قرار گرفته می‌چسبد؛ در نتیجه شکل نهایی پک را به خود می‌گیرد. این عملیات با کمک یک ماشین انجام می‌شود که در ادامه آن را از زوایای مختلف بررسی خواهیم کرد.

شیرینگ پک کابینتی

دستگاه شیرینگ پک چه کاربردی دارد؟

دستگاه شیرینگ پک را اگر از محل معتبری خریداری کنید به شما کمک می‌کند تا جعبه‌های موردنظر خود را در مقابل ضربات، مقاوم و ایمن‌سازی کنید. همچنین می‌توانید قوطی‌های کنسرو یا نوشیدنی را یکپارچه و در کنار هم ثابت کنید تا با تکان خوردن دچار آسیب نشوند. این روکش حتی برای پالت‌ها و محموله‌های بزرگ نیز مناسب است و از نفوذ آب به داخل بسته‌بندی جلوگیری می‌کند.

اگر نیاز داشته باشید تا محصولات گوناگونی را در یک پک قرار دهید یا تبلیغات خود را در قسمتی از آن ثابت نگه دارید، می‌توانید از این دستگاه کمک بگیرید. بااین‌وجود مهم‌ترین وظیفه و کاربرد این روکش‌ها، محافظت بیشتر از محموله موردنظر شما است؛ اما بیشترین کاربرد آن در زمینه حمل‌ونقل خواهد بود که محصولات را به این شیوه با کمترین آسیب به محل موردنظر منتقل می‌کنند.

دستگاه شیرینگ پک تونلی

مطالب مرتبط : دستگاه بسته‌بندی افقی

 بخش‌های مختلف دستگاه شیرینگ پک

زمانی که قرار است محصولات را در حجم و ابعاد بزرگ بسته‌بندی کنید باید به فکر تهیه دستگاه شیرینگ پک باشید. این ماشین‌آلات می‌توانند محصولات را به‌صورت خودکار جمع کرده و با سرعت بیشتری آن را بسته‌بندی کنند. برای این کار ابزارهای مختلفی وجود دارند که عبارت‌اند از:

دستگاه مهروموم حرارتی

تفاوتی ندارد که حجم و اندازه بسته‌بندی شما در چه ابعادی است، درهرصورت لازم است تا از یک دستگاه مهروموم برای آب‌بندی قسمت انتهایی پک خود استفاده کنید. این همان قسمتی است که شیرینگ باز است و ممکن است محموله از همان قسمت آسیب ببیند.

دستگاه کوچک کننده شیرینگ

زمانی که محموله شما ابعاد گسترده‌ای دارد باید از این دستگاه استفاده کنید. اغلب این دستگاه با نمونه قبلی جفت می‌شود. دستگاه شیرینگ پک کوچک کننده یک تونل است که به‌وسیله حرارتی که تولید می‌کنند پلاستیک را منقبض کرده و تا حد ممکن آن را به شکل نهایی نزدیک می‌کند. این دستگاه‌ها می‌توانند به‌صورت نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک عمل کنند.

مزایای دستگاه شیرینگ پک

اگر دستگاه شیرینگ پک خود را باکیفیت از مراکز معتبری مانند کارا ماشین تهیه کنید، می‌توانید مطمئن باشید که مزایایی که در ادامه خواهید خواند را به دست خواهید آورد؛ اما این مزایا کدام‌اند؟

  • یکی از اصلی‌ترین مزایای این دستگاه‌ها، مخصوصاً تونل حرارتی این است که پوشش به‌صورت محکم‌تری جذب محصول می‌شود؛ در نتیجه شکل نهایی بسته‌بندی، بهترین حالت خود را خواهد داشت و شکیل به دست مصرف‌کننده می‌رسد.
  • دیگر، قالب محصول تفاوتی ندارد. استفاده از این روش انعطاف‌پذیری بسیار زیادی دارد و قوطی، شیشه، بطری و کارتن را در هر شکلی که باشند می‌توانید بسته‌بندی کنید.
  • برخی از این دستگاه‌ها به شما امکان می‌دهند هم‌زمان از چند نوار نقاله بهره ببرید و دو یا سه خط را در یک‌زمان بسته‌بندی کنید.
  • محصول قبل از اینکه به دست مصرف‌کننده نهایی برسد باز نمی‌شود و به‌صورت مهروموم تحویل داده می‌شود.
  • محموله را در مقابل آفات محافظت می‌کنید. این آفات شامل چربی، آب یا مواردی ازاین‌دست می‌تواند باشد.
  • پلاستیک شیرینگ قابل بازیافت است و می‌توان این شیوه را یکی از روش‌های دوستدار محیط‌زیست دانست.

shrink packaging machine

انواع دستگاه شیرینگ پک

دستگاه‌های شیرینگ پک به دو صورت کابینتی و تونلی در بازار موجود است. در نوع کابینتی اپراتور رول نایلون را باز کرده و از بخش‌های مخصوصی عبور می‌دهد. در مرحله بعد باید اندازه میز کشویی را با ابعاد محموله یکی کرده و دسته را به سمت پایین کشیده تا گرمای این بخش باعث انقباض و بریده شدن ضایعات شود. دستگاه تونلی همان گونه که پیش‌ازاین توضیح دادیم تقریباً به‌صورت اتوماتیک عمل می‌کند. نایلون دور محصول پیچیده شده و در تونل در معرض گرما قرار می‌گیرد. در این شیوه نایلون کاملاً شکل پک را به خود می‌گیرد.

کلام پایانی

استفاده از روشی که بتواند محصولات را در شکل‌های مختلف در کنار هم ثابت نگه دارد و در برابر ضربات و آفات مقاوم کند، یکی از نیازهایی است که در هنگام حمل‌ونقل بیش از همیشه به چشم می‌آید. کارا ماشین این مشکل شما را با تولید دستگاه شیرینگ پک مرتفع کرده است. می‌توانید ابتدا با مشاوران این مجموعه گفت‌وگو کرده و سپس بهترین و مناسب‌ترین گزینه را از همین سایت خریداری کنید. با این شیوه می‌توانید محصولات موردنظر خود را در ظاهری شکیل و بدون آسیب‌دیدن به دست مصرف‌کننده برسانید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.