دستگاه فر پخت

دستگاه فر پخت

پخت غذا به‌وسیله فر سابقه‌ای طولانی دارد. در واقع فرها را می‌توان از کاربردی‌ترین محصولات موجود در یک آشپزخانه دانست. در‌ آشپزخانه‌های صنعتی به علت نیاز به تولید حجم عظیمی از غذا، معمولاً دستگاه فر پخت به کار گرفته می‌شود. این فرها، چه از نظر ابعاد و چه از نظر حجم کلی پخت، ظرفیت بسیار بالایی دارند و به همین دلیل یک گزینه مناسب برای تولید غذا در تعداد زیاد محسوب می‌شوند. انواع مختلفی از دستگاه‌های فر پخت وجود دارند که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود هستند.

مهم‌ترین نوع این فرها،‌ فرهای کامبی یا Streamer نام دارند که می‌توان آن‌ها را در رستوران‌های حرفه‌ای و با کلاس بالا مشاهده کرد. علاوه بر این در آشپزخانه‌های صنعتی شرکت‌های تهیه غذا، از فرهای کامبی کمک گرفته می‌شود. خرید یک دستگاه فر مخصوص پخت اگرچه ممکن است در ابتدا راحت به نظر برسد؛ اما پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. دلیل این امر را می‌توان با تخصصی بودن طراحی کلی فرهای پخت مرتبط دانست. در این متن قصد داریم شما عزیزان را به طور کامل با چنین محصولاتی آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

فر کامبی

 

چرا باید از فر کامبی یا فر پخت استفاده کنیم؟

دستگاه فر پخت از جدیدترین تجهیزات مخصوص آشپزخانه محسوب می‌شود که توانسته است کار سرآشپزان را برای تهیه یک غذای خوشمزه بسیار راحت کند. با خریداری یک فر پخت این امکان برای شما به وجود می‌آید که چندین غذا را به‌صورت هم‌زمان درون فر قرار دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب دست یابید. تکنولوژی‌های به‌کاررفته درون فر‌ پخت موجب می‌شود تا عطر درونی غذاها حتی در هنگام پخت نیز با یکدیگر ترکیب نشود.

برای مثال شما می‌توانید غذاهای خورشتی را به‌صورت هم‌زمان با کباب‌های مختلف درون دستگاه قرار دهید؛ بدون آنکه بوی کباب وارد غذاهای خورشتی شود و عطر اصلی آن را از بین ببرد. تهیه یک فر کامبی شما را از خریداری چندین فر مختلف بی‌نیاز می‌کند؛ زیرا تنها یک فر کامبی پاسخگوی تمامی نیازهای کاربران در زمینه پخت سریع غذا است.

در واقع این امر خود موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز می‌شود. علاوه بر این، خرید یک فر پخت از نظر صرف انرژی نیز کاملاً مقرون‌به‌صرفه است. دستگاه‌های مدرن فر پخت نیاز به انرژی چندانی جهت پخت سریع غذا ندارند و میزان مصرف گاز شهری شما نیز کاهش می‌یابد.

فر پخت رستوران

روش های پخت غذا با استفاده از فر کامبی

یکی از مهم‌ترین مزایای دستگاه فر پخت، امکان تهیه غذا به روش‌های مختلف است. در واقع  با کمک این دستگاه‌ها می‌توانید غذای مدنظر خود را به سه روش بپزید که عبارت‌اند از:

  • کانکشن یا پخش هوای با حرارت بسیار بالا
  • استفاده از استریم یا بخار آب
  • استفاده از استریم و کانکشن

کانکشن یا استفاده از حرارت بسیار بالا

از این روش معمولاً جهت تولید غذاهایی نظیر نان و یا کباب‌های بسیار داغ استفاده می‌شود. نکته جالب‌توجه این است که چنین روشی میزان زمان موردنیاز جهت پخت غذا را به‌شدت کاهش مي‌دهد.

استفاده از استریم یا بخار آب

همه غذاها را نمی‌توان تنها به روش کانکشن یا حرارت بالا پخت. برای مثال ماهی‌ها و کلیه غذاهای دریایی را باید به‌وسیله بخار ملایم آب تهیه کرد. در چنین شرایطی، دستگاه فر پخت به شما امکان استفاده از استریم یا بخار آب را می‌دهد. بخار آب تولید شده توسط این نوع فرها دارای حرارت بالایی است و بدون اینکه به سطح ماهی یا سایر غذاهای پروتئینی آسیبی وارد کند، موجب پخت صحیح خوراک مدنظر می‌شود.

استفاده از استریم و کانکشن به‌صورت هم‌زمان

در شرایطی که قصد داشته باشید چندین نوع غذای دریایی و یا پروتئینی و همچنین کباب‌های مختلف را به‌صورت هم‌زمان بپزید، می‌توانید از روش سوم یعنی استریم و کانکشن (به‌صورت هماهنگ) بهره ببرید. به علت وجود همین ویژگی، فر پخت را یک دستگاه مناسب برای جایگزین کردن انواع اجاق‌گازها و بخارپز‌های صنعتی می‌دانند؛ زیرا همه کارکردهای دو دستگاه مذکور در یک دستگاه فر کامبی گنجانده شده‌اند.

مطلب پیشنهادی : دستگاه تفت تخمه و خشکبار

ویژگی های دستگاه فر پخت

پاک‌سازی سریع

جنس متریال به‌کاررفته درون دستگاه فر پخت موجب می‌شود تا فرایند پاک‌سازی آن پس از پخت غذاهای مختلف به‌شدت راحت باشد. این محصولات را می‌توان در صورت نیاز جابه‌جا کرد تا فرایند شستشو به‌راحتی انجام گیرد. دستگاه‌های فر پخت کاملاً بهداشتی هستند؛ زیرا پس از بسته‌شدن درب فر، یک حالت خلا به وجود می‌آيد که مانع از ورود هرگونه آلودگی به درون غذای در حال پخت می‌شود.

فرهای صنعتی

قابلیت برنامه‌ریزی کردن پخت غذاهای مختلف

دستگاه‌های فر پخت نیز همانند فرهای درون آشپزخانه‌های منازل مسکونی قابلیت برنامه‌ریزی دارند. بعضی از این محصولات دارای برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین‌شده‌ای هستند که فرایند پخت غذا را برای سرآشپز تسهیل می‌کنند. از جمله این برنامه‌ریزی‌ها می‌توان به برنامه‌ریزی برای تهیه نان، مرغ بریان‌ و… اشاره کرد.

مدل‌های پیشرفته‌تر این دستگاه‌ها به شما این امکان را می‌دهند برنامه‌ریزی مدنظر خود (میزان حرارت و زمان پخت دلخواه) را در حافظه دستگاه وارد کنید. این قابلیت یک ویژگی‌ بی‌نظیر برای سرآشپزهایی محسوب می‌شود که قصد دارند یک غذای خاص باتوجه‌به ذائقه و سلیقه موردنیاز مشتری و یا دستور پخت مدنظر خودشان بپزند. همه مدل‌های دستگاه فر پخت صنعتی دارای بخشی به نام کنترل پنل هستند که به‌وسیله آن می‌توانید تنظیمات مختلف این دستگاه‌های کاربردی و جذاب را به نحو احسن کنترل کنید.

قیمت فر پخت

سخن پایانی

فرهای پخت در آشپزخانه‌های معمولی و خانگی جایگاهی ندارند؛ زیرا تنها برای تولید حجم  عظیمی از غذا به کار گرفته می‌شوند. این نوع فرها از تکنولوژی‌هایی مختلفی همچون ایر کانکشن بهره می‌برند تا بتوانند غذای ورودی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت تحویل دهند. نصب فرهای پخت برخلاف تصور اکثر عموم چندان پیچیده نیست و نیاز به ابزار خاصی ندارد.

کارا ماشین به‌عنوان برترین تولیدکننده و فروشنده‌ دستگاه‌های صنعتی مفتخر است محصولاتی نظیر دستگاه فر پخت را با نازل‌ترین قیمت و بالاترین مرغوبیت در اختیار شما عزیزان قرار دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا محصولی مناسب با نیاز خود را تهیه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

فیلد های ستاره دار* الزامی می باشند.